تهران نیوز

منبع خبری تهران و ایران

تهران نیوز

منبع خبری تهران و ایران

‌سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز 14 بهمن و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 6 هزار و 820 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 660 نفر از آنها بستری شدند.

 

وی تصریح کرد: مجموع بیماران کووید 19 در کشور به یک میلیون و 431 هزار و 416 نفر رسید و متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 72 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 58 هزار و 110 نفر رسید.

 

لاری یادآور شد: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و 223 هزار و 197 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند؛  3865 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون 9 میلیون و 394 هزار و 967 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است؛ بر اساس آخرین تحلیلها، 18 شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، 124 شهرستان در وضعیت زرد و 306 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: شهرستانهای نارنجی در استانهای شمال و شامل آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس، رامسر، ساری، فریدونکنار، قائمشهر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در مازندران و صومعه سرا، رودسر و لاهیجان در گیلان هستند.

ورود گردشگر به میانکاله ممنوع شد

به نقل از  روابط عمومی اداره کل محیط زیست مازندران در اطلاعیه شماره سه در خصوص تلف شدن غیرعادی پرندگان مهاجر در شبه جزیره میانکاله بهشهر اعلام کرد: با توجه به وقوع تلفات غیرعادی در پرندگان مهاجر آبزی در تالاب بین المللی میانکاله و خلیج گرگان، به اطلاع می‌رساند، عملیات پایش و جمع آوری لاشه پرندگان مهاجر آبزی دیروز سه شنبه 14 بهمن ماه 99 نیز با اعزام چند اکیپ از محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر و اداره کل انجام شد.

 

در این پایش 508 قطعه پرنده مهاجر آبزی از گونه‌های چنگر معمولی، فلامینگو و مرغابی تلف و از سطح خلیج جمع آوری و برای دفن بهداشتی تحویل اداره دامپزشکی بندرگز شد.

 

با احتساب تلفات پنج روز گذشته، مجموع تلفات پرندگان مهاجر جمع آوری شده، به عدد 839 لاشه رسیده است. علت دقیق تلفات پرندگان مهاجر پس از بررسی و اعلام سازمان دامپزشکی کشور اطلاع رسانی می‌شود.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۱۵
عرفان صندپور