تهران نیوز

منبع خبری تهران و ایران

تهران نیوز

منبع خبری تهران و ایران

به نقل از رویترز، مجلس سنای آمریکا سه شنبه صلاحیت آلخاندرو مایورکاس را به عنوان وزیر امنیت داخلی ایالات متحده تایید کرد تا وی نخستین مهاجر لاتین تباری باشد که این پست را بر عهده می گیرد

 

بر اساس این گزارش، مجلس سنای آمریکا با 56 رای موافق در برابر 43 رای مخالف و مخالفت قاطع سناتورهای جمهوریخواه در نهایت صلاحیت مایورکاس را برای این پست تایید کرده است.

 

مایورکاس اداره وزارتخانه‌ای با 240 هزار کارمند و پرسنل را بر عهده خواهد گرفت که وظیفه اصلی آن حفظ امنیت مرزها، اجرای سیاست های مهاجرتی، امنیت سایبری و آمادگی برای مقابله با فجایع و بلایای طبیعی و سایر ماموریت ها است.

 

مایورکاس 61 ساله در حالی این پست را در اختیار خواهد گرفت که دولت بایدن تلاش های گسترده‌ای را برای لغو محدودیت های مهاجرتی اعمال شده در دولت ترامپ آغاز کرده است.

 

مایورکاس ششمین مقام کابینه بایدن است که صلاحیتش از سوی مجلس سنا تایید شده است. پیش از این سنای آمریکا صلاحیت پیت بوتجج را به عنوان وزیر حمل و نقل ایالات متحده تایید کرده است.

 

2 مقام ارشد دولت آمریکا روز دوشنبه گفتند که بایدن به زودی فرمان های اجرایی را صادر خواهد کرد که متمرکز بر پناهجویان و مهاجران در مرز مکزیک و آمریکا است. بایدن همچنین قصد دارد زمینه لازم برای پیوستن مجدد کودکان مهاجر به خانواده های خود را فراهم کند.

 

این در حالی است که برخی سناتورهای جمهوریخواه از اقدامات مایورکاس در خصوص صدور ویزا در زمانی که در دولت باراک اوباما فعالیت می کرد، ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

مایورکاس در شرایطی به این سمت حساس انتخاب شده است که وزارت امنیت داخلی آمریکا اخیرا هشدار داده است که ایالات متحده احتمالا طی هفته های آینده با افزایش تهدید اقدامات خشونت آمیز از سوی گروه های افراطی داخلی روبرو خواهد شد که از شکست دونالد ترامپ در انتخابات خشمگین هستند و از حمله مرگبار طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره الهام گرفته‌اند.

 

هشدار وزارت امنیت داخلی آمریکا درباره خطر اقدامات خشونت آمیز گروه های افراطی در شرایطی است که پس از حمله مرگبار طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه، شهر واشنگتن همچنان تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد و هزاران نیروی نظامی گارد ملی در این شهر مستقر هستند.

 

وزارت امنیت داخلی آمریکا افزود: اطلاعات نشان می دهد که برخی افراط گرایان خشن که انگیزه های ایدئولوژیک دارند و مخالف دولت و انتقال قدرت به رئیس جمهور جدید هستند، احتمالا می خواهند به رفتارها و اقدامات خشونت آمیز خود ادامه دهند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۱۵
عرفان صندپور