تهران نیوز

منبع خبری تهران و ایران

تهران نیوز

منبع خبری تهران و ایران

TD بانک متهم به از دست دادن مشتریان RSP – دوباره

سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۴۵ ب.ظ

 

بیشتر مشتریان TD Canada Trust بانک را متهم می کنند که ده ها هزار دلار از پس انداز بازنشستگی م theسسه مالی خود را از دست داده است.

دو مشتری TD که با CBC News صحبت کردند می گویند که آنها در دهه 1990 کمک RSP انجام داده اند ، اما از آن زمان پول آنها ناپدید شده است.  پرونده آنها پس از پرونده دیگری درمورد مشتری TD که در ابتدا سال گذشته نگرانی خود را ابراز داشت و اکنون شکایت کرده است ، روشن شد.

بوپندرا نارسی 64 ساله و همسرش آلینا می گویند که آنها از طریق کانادا تراست در سال 1994 حدود 10،000 دلار به RSP خود کمک کردند. او در سال 2000 با TD ادغام شد.

آنها گفتند که آنها پس از ترک کانادا در سال 1996 و انتقال به نیوزیلند ، که Bhupendra ، یک مهندس در آنجا مشغول به کار شد ، به حساب های RSP کم توجه شدند.

در ژوئیه سال گذشته ، زوج بازنشسته با بانک تماس گرفتند و متوجه شدند که RSP آنها یافت نمی شود.

آلینا نارسی به سی بی سی نیوز گفت: “چگونه آنها فقط می توانند پول خود را از دست بدهند؟ منظور من این است که پول ما است و آنها فقط نمی دانند چه اتفاقی افتاده است.”

“بانک ها باید از پول ما مراقبت کنند و آن را نگه دارید تا زمانی که بخواهیم پول آن را برداشت کنیم.”

Bupendra Narcy در سال 1994 2،793.00 دلار به حساب خود نزد TD Canada Trust RSP واریز کرد. وی گفت که اکنون این پول حساب نشده است.  (ارائه شده توسط Bhupendra Narsey)

TD هرگونه تخلف را انکار می کند ، اظهار داشت که زوجین باید بیش از 20 سال پیش اجازه انتقال RSP های مورد نظر را به یک موسسه مالی دیگر به بانک داده باشند.

TD می گوید مشتریان RSP را منتقل کرده اند اما نمی دانند کجا

نارسی مکاتبه ای را از دفتر ombudsman داخلی بانک با سی بی سی نیوز نشان داد و به آنها اطلاع داد که TD RSP های خود را – که به گفته آنها اکنون باید حدود 32000 دلار هزینه داشته باشد – به موسسه مالی دیگری منتقل کرده است.

این مکاتبات می گوید که سوابق محدود بانک نشان می دهد که نقل و انتقالات در فوریه و مارس 1995 انجام شده است.

اما TD دیگر سابقه ای از محل ارسال RSP ندارد و نمی تواند اسنادی را نشان دهد که درخواست زوجین برای انتقال سرمایه را نشان دهد.

ربکا سیمان ، دستیار نماینده دادستان در TD ، در نامه ای به Narcy گفت: “براساس بررسی من از حقایق ، به نظر نمی رسد TD جزئیات خاصی در مورد محل انتقال RSP ها داشته باشد ، زیرا TD از 25 سال پیش سوابقی را ثبت نکرده است.”  

“TD مطابق با قوانین استانی قابل اجرا به مدت هفت سال سوابق حسابهای RSP را نگهداری می کند.”

Bupendra Narcy می گوید که نه او و نه همسرش هرگز مجاز به TD برای انتقال RSP خود نبوده اند ، که برای انتقال سرمایه به جای دیگر ضروری است.

وی گفت: “ما آنها را بازخرید یا انتقال نداده ایم. آنها هنوز در کانادا تراست هستند.”

Narseys همچنین دارای حساب های RSP در Scotiabank و Bank of Montreal است.  نارسی می گوید هیچ یک از بانک ها اطلاعاتی در مورد دریافت RSP انتقال از کانادا تراست ندارند.

همسرش گفت: “این پول ماست. این پول سخت بدست آمده است.”

آلینا نرسی در سال 1994 6426 دلار به حساب خود در TD RSP واریز کرد. حالا او می گوید پول ارسال نشده است.   (ارائه شده توسط آلینا نرسی)

CRA هیچ سابقه ای برای RSH که استفاده شده باشد ندارد

این زوج همچنین مکاتبات CBC News را از آژانس درآمد کانادا نشان دادند ، مبنی بر اینکه هیچ پرونده ای از RRSP های مورد بحث وجود ندارد که قابل نقد یا مالیات باشد. 

موسسات مالی در کانادا موظف هستند هر بار که مشتری RRSP را خریداری می کند ، به آژانس گزارش دهند ، زیرا گیرنده ملزم به پرداخت مالیات فدرال بر وجوه است.

این زوجین نسخه هایی از رسیدهایی را که کانادا تراست در سال 1994 ، هنگام پرداخت کمک ها ، به همراه اظهارنامه های مالیاتی مربوط به خود که مستندات این کمک ها را به آنها داده بود ، به CBC News ارائه دادند.

آنها با هم مبلغی بالغ بر 9،219.00 دلار سپرده گذاری کردند.

در بیانیه ای به سی بی سی نیوز ، فیونا هرست ، مدیر ارشد شرکت های بزرگ و امور عمومی TD ، گفت که حساب های RSP نارسی 26 سال پیش بسته شده است.

وی به سی بی سی نیوز نوشت: “ما نگرانی های مشتریان را بسیار جدی می گیریم. پس از انجام تحقیقات عمیق با اطلاعات به روز شده ، توانستیم گزاره هایی را پیدا کنیم که نشان می دهد حساب ها بسته شده و وجوه واریز شده در سال 1995 انجام شده است.”

“گزارش های سالانه که نشان می دهد این نقل و انتقالات قبل از مهاجرت به خارج از کشور برای آقای و خانم نارسی ارسال شده اند.”

  نورس ها می گویند که آنها هرگز چنین اظهاراتی دریافت نکرده اند.

آنها که از یافته های TD ناراضی بودند ، شکایت خود را به اتاق ADR یا دفتر Ombudsman بانکی ADRBO ارسال کردند.

این یک شرکت خصوصی تحت نظارت و مالی است که از طریق شکایت های مشتریان بانک های عضو ، از جمله TD ، بانک نوا اسکوشیا ، رویال بانک کانادا ، بانک ملی کانادا و بانک تجارت دیجیتال ، واسطه شکایات می شود.

ADRBO با اشاره به کمبود سوابق بانکی ، از تحقیق در این باره خودداری کرد.

وی همچنین نرسی را متهم کرد که نظارت بهتری بر سرمایه گذاری های خود ندارد.

“ما توجه داریم که شما RRSP های خود را به مدت 26 سال مشاهده نکرده اید.  ما نمی توانیم بانکی پیدا کنیم که مبلغ این RRSP ها را به شما پرداخت کند زیرا (الف) شما به تعهدات خود برای نظارت و پیگیری حساب های خود عمل نکرده اید و (ب) بانک 26 سال است که سوابق خود را نگهداری نکرده است. ” کایلا آلبین از این زوج در نامه ای در تاریخ 27 آوریل.

Bupendra Narcy اعتراف می کند که توانسته است از نزدیک TSP RSP های خود را زیر نظر بگیرد.  با این حال ، وی فرض کرد که آنها در یک موسسه بانکی معتبر کانادایی در امنیت هستند.

گرچه نارزی ادعا می کند که این پول باعث برنده شدن یا قطع شدن بازنشستگی زوجین نخواهد شد ، آنها می خواهند بدانند که کجا رفته اند.

Bupendra Narcy گفت: “RRSP ها تا زمانی که 65 ساله نشوید نیازی به نقد شدن نیست. بانک TD مجبور بود تا آن سوابق را حفظ کند.”

باب گروسمن ، که سال گذشته با CBC News صحبت کرد ، از TD شکایت کرد و ادعا کرد بانک RSP را از دست داده است.  طبق دادخواست وی ، اکنون ارزش آنها باید حدود 100000 دلار باشد.  (پل اسمیت / سی بی سی)

مشتری TD از یک بانک به دلیل از دست دادن RSP شکایت می کند

باب گروسمن نیز داستان مشابهی دارد.  او اکنون به امید پیدا کردن RSP های خود از TD Canada Trust شکایت کرده است.

در ماه مارس ، او شکایتی را ادعا کرد که بانک 104،622.37 دلار از حقوق بازنشستگی را از دست داده است.

گروسمن ، مشتری 35 ساله کانادا تراست و سپس TD نیز خواهان 50 هزار دلار خسارت است.

پرونده ای که ادعای نقض اعتماد ، سهل انگاری و نقض اعتماد را دارد ، در دادگاه مورد آزمایش قرار نگرفته است.

گروسمن درخواست مصاحبه در مورد این پرونده را رد کرد ، اما در ابتدا در مورد وضعیت سال گذشته به CBC News مراجعه کرد.

CBC News اسناد بانکی و مالیاتی را بررسی کرد که نشان می دهد گروسمان 37956،64 دلار به RSP کانادا در سال 1996 کمک کرده است. در سال 2019 ، هنگامی که به دوران بازنشستگی نزدیک می شد ، در مورد RSP خود س askedال کرد ، فقط به او گفتند که دیگر از دست رفته است.

در دادخواست گروسمن آمده است: “این بانک امانت را به باب مدیون است تا اطمینان حاصل کند که باب از وضعیت سرمایه گذاری های خود مطلع است و در این کار موفق نبوده است.”

گروسمن اعتراف می کند که او به طور منظم وضعیت RSP خود را بررسی نمی کرد ، اما “حق داشت که ایمن باشد که سرمایه گذاری های او بی خطر است”.

“با فراهم نکردن وجوه باب در RSP خود ، بانک به دلیل سخت کوشی و منابع باب به طور ناعادلانه غنی خواهد شد.”

TD در دفاع از خود ، از دست دادن پول گروسمن را انکار می کند.  این بانک ادعا می کند که پول در 29 ژوئن سال 2000 برداشت شده است.

به گفته TD: “پس از خروج وی ، RSP بسته شد”

“TD این را انکار می کند [Grossman] متحمل خسارات ادعایی شده است. “

گروسمن ادعا می کند که او هرگز وجوه را برداشت نکرده و CRA هرگز با مالیات برداشت از او مالیات نگرفته است.

داف کونچر ، بنیانگذار دیده بان دموکراسی ، می گوید که مصرف کنندگان کانادایی هنگام به چالش کشیدن بانک های خود به روند دادرسی بهتر احتیاج دارند. (مربی مارتین / CBC)

نگهبان مستقلی وجود ندارد

داف کناچر ، بنیانگذار گروه گزارشگر دموکراسی دیده بان ، می گوید مشتریان بانک باید حداقل سالی یک بار وضعیت سرمایه گذاری های خود را بررسی کنند.

اما همچنین توانایی TD در یافتن تنها سوابق خاص مربوط به RSP مورد اختلاف را زیر سوال می برد.

وی گفت: “بانک برای گفتن اینکه ما می دانیم که آن را منتقل کرده ایم اما سابقه ای از محل آن نداریم ، این س ofال را مطرح می کند که چگونه آنها می دانند که آن را منتقل کرده اند.”  اگر آنها سابقه این کار را دارند ، باید سابقه این که این پول را از کجا منتقل کرده اند نیز داشته باشند. “

کونچر می گوید که بیشتر بانک های مهم کانادا از پاسخگویی اجتناب می کنند ، اساساً هنگام رسیدگی به شکایات مصرف کننده ، خود پلیس می کنند.

در سال 2015 ، دولت فدرال به برخی از بانک ها اجازه داد که یک سیستم حل اختلاف با بودجه عمومی و مستقل را رها کرده و از ADRBO استفاده کنند که توسط چندین بانک از جمله TD تأمین می شود.

کوناهر گفت: “مصرف کنندگان به یک سرپرست مستقل نیاز دارند تا به سراغ شخصی بروند که از سوی بانک ها انتخاب نشده و بدیهی است توسط خود مصرف کننده انتخاب نشده باشد ، و آن شخص نیاز دارد که در وسط آنجا باشد که دیدگاه مستقلی در هر شرایطی داشته باشد.”

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۲۸
عرفان صندپور